Felt: Medieaktivisme. Start: Forår 2005
I dette forskningsprojekt tager vi fjernsynet op til diskussion og undersøger det som en social og æstetisk teknologi. Vi gør dette ved at afdække den historiske udvikling og anveldelde af denne teknologi, specielt på udkig efter eksempler på kritisk, eksperiementerende og aktivistisk brug af mediet. Som en del af projektet har vi været involveret i opbygningen af tv-tv, en lokal-tv-station i København med 6 timers ugentlig sendetid, som vi løbende har produceret programmer til.



Felt: Økonomi. Start: September 2001
Forskningsprojekt om de tiltagende komplekse forbindelser mellem kunstverdenen og erhvervslivet - og de store virksomheders nylige ændrede fokus fra sponsering til direkte involvering og aliancer med kunstnere. Med dette projekt kigger vi også på former for mod-organisering i den kulturelle sektor, som deler perspektiv med den globale anti-kapitalistiske bevægelse. I den forbindelse fandt vi 'at nye former for vidensbaseret politisk engagement giver løfter om muligheder og virkninger som man tidligere slet ikke kunne forstille sig'. Projekter er udviklet i samarbejde med Anthony Davies, researcher og arrangør baseret i London.


Felt: Historie. Start: September 2003
Asger Jorn og Guy Debord grundlagde i 1957 den Situationistisk Internationale i Cosio d'Arroscia i Italien. Det var begyndelsen på en kunstnerisk og politisk kamp mod det gryende forbrugersamfund og dets fremmedgørende representation - mod hvad situationisterne kaldte Skuespilsamfundet. Splittelse udviklede sig dog hurtigt i den Situationistisk Internationale og adskillige fraktioner opstod i Frankrig, Belgien, Holland, Danmark og Sverige. Idag er det hovedsageligt den fransk/belgske gren af bevægelsen der fejlagtigt betragtes som 'situationisterne'. Dette projekt ser på de skandinaviske grene af bevægelsen og den kunst og aktivisme, som udviklede sig omkring den 2. Situationistiske Internationale / Bauhaus Situationiste.


Flet: Eksistens. Start: Efterår 2002
Et usynligt projekt om forsvinden, ikke-representation og retten til at forblive tavs.


Flet: Organisering. Start: Maj 2001
Den rene kvindeorganisation tilbyder, på forskellige måder, et rum og et fællesskab gennem hvilket kvinder gives mulighed for at udtrykke sig og lære af hinanden - eller bare at finde fred. Organisationerne har været afgørende for at skabe rum for kvinder i samfundet, men denne utvivltsomt gavnlige rolle rejser forskellige personlige spørgsmål til kvinderne selv. Projektet er udviklet sammen med Emma Hedditch, billedkunstner og aaktivist bosat i London.